Skip to main content

Table 3 Correlations between age, CGPA and survey scores

From: Investigation of the relationship between learning preferences and information acquisition and processing processes of physiotherapy and rehabilitation department students

 

Age

CGPA

GRLSS Independent

GRLSS Dependent

GRLSS Participant

GRLSS Avoidant

GRLSS Collaborative

GRLSS Competitive

ILS Sensing– Intuitive

ILS Visual– Verbal

ILS Active– Reflective

ILS Sequential– Global

Age

1

           

CGPA

0,628**

1

          

GRLSS Independent

0,49

0,084

1

         

GRLSS Dependent

0,40

0,068

0,484**

1

        

GRLSS Participant

-0,036

-0,005

0,407**

0,471**

1

       

GRLSS Avoidant

-0,036

-0,071

-0,126*

-0,131*

-0,387**

1

      

GRLSS Collaborative

0,019

0,048

0,350**

0,406**

0,522**

-0,147**

1

     

GRLSS Competitive

-0,176**

-0,140**

0,250**

0,256**

0,352**

0,051

0,279**

1

    

ILS Sensing– Intuitive

0,125*

0,143**

0,098

0,123*

0,162**

-0,167**

0,042

-0,013

1

   

ILS Visual– Verbal

0,005

0,002

0,014

0,128*

0,045

0,006

-0,030

0,057

-0,021

1

  

ILS Active– Reflective

0,084

0,081

-0,026

0,068

0,063

0,021

0,228**

0,123*

-0,032

0,100

1

 

ILS Sequential– Global

-0,064

0,021

0,031

0,083

0,051

-0,096

0,066

0,010

0,185**

0,90

0,033

1

ILS Sensing

0,125*

0,143**

0,098

0,123*

0,162**

-0,167**

0,042

-0,013

1**

-0,021

-0,032

0,185**

ILS Intuitive

-0,125*

-0,143**

-0,098

-0,123*

-0,162**

0,167**

-0,042

0,013

-1**

0,021

0,032

-0,185**

ILS Visual

-0,078

-0,079

0,045

0,108*

0,035

-0,002

0,031

0,053

0,011

0,853**

0,174**

0,072

ILS Verbal

0,078

0,079

-0,045

-0,108*

-0,035

0,002

-0,031

-0,053

-0,011

-0,853**

-0,174**

-0,072

ILS Active

0,148**

0,167**

-0,055

0,072

0,075

0,027

0,140**

0,136**

-0,068

0,227**

0,831**

0,063

ILS Reflective

-0,148**

-0,167**

0,055

-0,072

-0,075

-0,027

-0,140**

-0,136**

0,068

-0,227**

-0,831**

-0,063

ILS Sequential

-0,063

0,022

0,031

0,084

0,052

-0,097

0,065

0,009

0,186**

0,092

0,032

1**

ILS Global

0,066

-0,019

-0,031

-0,081

-0,050

0,094

-0,068

-0,011

-0,183**

-0,088

-0,034

-1**

  1. ** p < 0,01; * p < 0,05; CGPA: Cumulative Grade Point Average; GRLSS; Grasha-Riechmann Learning Style Survey; ILS: The Felder and Soloman Index of Learning Styles